,, I don`t want shoot them any more ... battle is over ... ,,
SINCE  2007
,,Céčko,, jihokorejské armády v r.2013
,,Céčko,, jihokorejské armády v r.2013
bblogo.jpg
C.jpeg
John Parmenter.jpg
7.18  ,,MAS Roudnice  2019,,
7.18 ,,MAS Roudnice 2019,,
7.JPG
9.1.JPG
4.30 ,,KRÁLOVKA 2019,,
4.30 ,,KRÁLOVKA 2019,,
11.JPG
ODHALENÍ POMNÍKU F.A.BERNARDOVI - ST.KŘEČANY 8.5.19
ODHALENÍ POMNÍKU F.A.BERNARDOVI - ST.KŘEČANY 8.5.19
7.17. ,,ŘLP 27.1.2019,,
7.17. ,,ŘLP 27.1.2019,,
4.28 ,,HARACHOV,, 2018
4.28 ,,HARACHOV,, 2018
3.JPG
31.JPG

4.27 ,,1.Máj Rumburk 2018,,
2.JPG
18.JPG
4.25 ,,VÝSTAVA NA ZÁMKU,,
4.25 ,,VÝSTAVA NA ZÁMKU,,
6.JPG
7.16 ,,MAS Roudnice 2017,,
7.16 ,,MAS Roudnice 2017,,
8.jpg
9.jpg
31.JPG
4.23 ,,Veteránem severem 2016,,
4.23 ,,Veteránem severem 2016,,
vs1.jpg
IMG_7857.jpg
7.14. ,,LOBENDAVA 2015,,
7.14. ,,LOBENDAVA 2015,,

5.4. Repase karburátoru

Motor M38A1 má oproti motoru GPW/MB přidáno na výkonu 15 koní. Dosáhlo se toho umístěním sacích ventilů do hlavy motoru. To umožnilo zvětšit plochu ventilů a tím sací průřez a zvýšit plnění motoru. Motor má také nový modernější karburátor a novou palivovou pumpu. Pumpa byla použita už na předchozí M38.

Nové věci jsou zpravidla komplikovanější. Nová palivová pumpa integruje i vzduchovou pumpu pro pohon pneumaticky poháněných stěračů. Její součástí jsou tedy dvě membrány pro dva samostatné okruhy - palivový a vzduchový. Karburátor má navíc proti svému předchůdci dvě membránky podtlakové regulace.

Už při prvním ježdění se začaly projevovat mimo jiné problémy i s palivovou soustavou. Bylo obtížné sehnat nové membrány jak do AC pumpy, tak později do karburátoru. S membránou na pumpu mně nakonec pomohl Standa Studený starší. Do karburátoru se mně ale nové membránky sehnat nepodařilo. Zkusil jsem si je  tedy vyrobit z polyuretanové a silikonové folie. U každého materiálu je potřeba ověřit odolnost na BA.  Je to docela problém a bez zkoušení to nejde. Bylo nutné odvrtat původní nerozebiratelné spoje membrán s dříky a ručně je zpětně snýtovat. Celá operace, jak u mebrán pumpy tak karburátoru, je proveditelná v domácích ,,hobby podmínkách,,. Řešení to je náhradní, ale zatím funguje.

V 6/2010 jsem získal typ, opět od Standy Studeného, na repasní sadu (obr.2). - zdroj v USA. Zajímaly mně ale vzhledem k dobrému stavu ostatních dílů mého karburátoru pouze membrány. Navíc se mně podařilo získat novou originální membránu odpovídající tloušťky z jiného stroje. Použil jsem jí tedy k plné spokojenosti na své membránky (obr.3) a od 6/2010 na ně zatím bez problémů jezdím.

(c) jn 2010

V 8/2012 mně karburátor začal opět zlobit. Všiml jsem si, že repasní sadu (obr.4) už nabízí ve svém E-shopu i pan Vosecký ( mé stránky - Menu/ UŽITEČNÉ/ 3. E-shop WILLYS ) a to za velmi příznivou cenu. Sadu jsem si samozřejmě objednal a použil - konec  experimentům. Sada je originálem od výrobce karburátorů CARTER a obsahuje opravdu vše potřebné pro repasi karburátoru CARTER M38A1, (obr.5+6).

(c) jn 2012

Karb 1.jpg
2.JPG
3.JPG
4.jpg
5.JPG
6.JPG
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one