,, I don`t want shoot them any more ... battle is over ... ,,
SINCE  2007
,,Céčko,, jihokorejské armády v r.2013
,,Céčko,, jihokorejské armády v r.2013
bblogo.jpg
C.jpeg
John Parmenter.jpg
7.18  ,,MAS Roudnice  2019,,
7.18 ,,MAS Roudnice 2019,,
7.JPG
9.1.JPG
4.30 ,,KRÁLOVKA 2019,,
4.30 ,,KRÁLOVKA 2019,,
11.JPG
ODHALENÍ POMNÍKU F.A.BERNARDOVI - ST.KŘEČANY 8.5.19
ODHALENÍ POMNÍKU F.A.BERNARDOVI - ST.KŘEČANY 8.5.19
7.17. ,,ŘLP 27.1.2019,,
7.17. ,,ŘLP 27.1.2019,,
4.28 ,,HARACHOV,, 2018
4.28 ,,HARACHOV,, 2018
3.JPG
31.JPG

4.27 ,,1.Máj Rumburk 2018,,
2.JPG
18.JPG
4.25 ,,VÝSTAVA NA ZÁMKU,,
4.25 ,,VÝSTAVA NA ZÁMKU,,
6.JPG
7.16 ,,MAS Roudnice 2017,,
7.16 ,,MAS Roudnice 2017,,
8.jpg
9.jpg
31.JPG
4.23 ,,Veteránem severem 2016,,
4.23 ,,Veteránem severem 2016,,
vs1.jpg
IMG_7857.jpg
7.14. ,,LOBENDAVA 2015,,
7.14. ,,LOBENDAVA 2015,,

5.3. Těsnění sacích ventilů

M38A1 na rozdíl od svých válečných předchůdců a typu M38 měl jako první z WILLSů ,,vrchové,, sací ventily. Smyslem tohoto řešení bylo získat z motoru více koní lepším plněním motoru směsí ze sacích ventilů umístěných v ,,čele,, válce a né v komůrce ,,mimo stěnu válce,, tak, jak je tomu u zmíněných předchozích motorů. Tehdejší nové řešení mělo ale také nový problém a tím bylo utěsnění dříků sacích ventilů proti stékání oleje z tlakového mazání vahadel umístěných nad těmito ventily skrz vedení dříků do spalovacího prostoru. Dnešní moderní motory mají tento problém vyřešen kvalitními stíracími manžetami s těsnící plochou několika desítek mm2 po obvodu dříku ventilu. Tehdejší řešení ale bylo docela primitivně zajištěno 3/8 palcovými ,,O,, kroužky, které navíc těsní dřík pouze ve spodní úvrati - plně otevřený ventil. V okamžicích otevírání a zavírání ventilu je sevření kroužku uvolněno a tím i omezen jeho těsnící účinnek.
Netěsnost dříků sacích ventilů způsobuje zaolejování svíček, jejich zakarbonování a nepravidelný chod motoru. Já jsem se s tímto problémem setkal až když jsem s WILDOU začal jezdit. Byl jsem nucen v amaterských podmínkách problém řešit. ,,Operace,, proběhla bez sundavání hlavy. Stačilo vytočit písty do horní úvrati (I. a IV. a II. a III. válec vždy společně) a podepřít ventil - vymezit vůli mezi ventilem a čelem pístu kulatinkou potaženou bužírkou vsunutou do válce otvorem pro svíčku obr.1. Ovšem bez originálního pákového přípravku na zmáčknutí ventilových pružin to byla nesmírná dřina na celé odpoledne a navíc jsem 3x lezl po garáži pod WILLDOU po břiše a hledal ,,vystřelené,, pružiny, čela kuželových zámků a půlměsíčky zámků.

Zajímavé je, že původní,,O,, kroužky nebyly uvnitř opotřebené, ale prostě za léta služby nabobtnaly, roztáhly se a přestaly těsnit. obr.2. Na dřících se posouvaly zcela volně.

(c) J.N.2009

Obr.1

Obr.1

Obr.2

Obr.2

Původní nabobtnalý kroužek vlevo
Utahovací moment hlavy ventilů 90 Nm.
Vůle sacích ventilů 0,4 - 0,5mm.
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one