,, I don`t want shoot them any more ... battle is over ... ,,
SINCE  2007
,,Céčko,, jihokorejské armády v r.2013
,,Céčko,, jihokorejské armády v r.2013
bblogo.jpg
C.jpeg
John Parmenter.jpg
4.28 ,,HARACHOV,, 2018
4.28 ,,HARACHOV,, 2018
3.JPG
31.JPG

4.27 ,,1.Máj Rumburk 2018,,
2.JPG
4.26 ,,Veteránem severem 2017,,
4.26 ,,Veteránem severem 2017,,
18.JPG
4.25 ,,VÝSTAVA NA ZÁMKU,,
4.25 ,,VÝSTAVA NA ZÁMKU,,
6.JPG
7.16 ,,MAS Roudnice 2017,,
7.16 ,,MAS Roudnice 2017,,
4.24 ,,HARACHOV 2017,,
4.24 ,,HARACHOV 2017,,
8.jpg
9.jpg
31.JPG
4.23 ,,Veteránem severem 2016,,
4.23 ,,Veteránem severem 2016,,
vs1.jpg
IMG_7857.jpg
7.14. ,,LOBENDAVA 2015,,
7.14. ,,LOBENDAVA 2015,,
3.JPG
7.13 ,,MAS Roudnice 2015,,
7.13 ,,MAS Roudnice 2015,,
10.JPG
12[1].jpg
Myslím si, že když se člověk nezabývá sbírkou military veteránů na výstavu pro muzeum a podobně, měla by být z každého konkrétního military vozidla cítit jeho historie.  Ve ,,field shopech" U.S.ARMY a u ostatních zbraní, se prováděly jen nejnutnější práce na zprovoznění vozidla, vyklepat, zavařit, vyměnit za nový nebo použitý, natřít a ,,GO TU FIGHT". Zrovna tak i v mírové době se workshopy na základnách zaměřovaly na ,,daily duty at maintenance,, za účelem udržení provozní spolehlivosti techniky a to až do její vyřazení ze služby - prodeje jiné armádě nebo do civilního sektoru. Neznali u tohoto druhu ,,spotřební" techniky takzvané GO, prováděné zpětně ve výrobních nebo speciálně k tomu státem zřízených ,,vojenských opravnách,, - špičkových strojírenských kolosech, tak jako tomu bylo na východě.

A navíc je škoda  zakrýt kytem všechny šrámy, které za svou poctivou službu vozidla utrpěla. Je to jako s každým válečným veteránem - jizev se nezbaví... Z WILDY jsem odstranil původní vrstvy až na plech, vyklepal hrubé nerovnosti a bez kytování stříkal základem a olivovou. Samozřejmě jsem nechal v původním stavu i opravy prováděné ,,umělci" z pravděpodobně řecké armády. Některé svary potrhaných plechů a zavařených děr jsou sice řemeslně příšerné, ale to k tomu patří. 

Vyjasněná je i ,,záhada" s modrou barvou. Vozidlo bylo po smontování na lince ze ,,suříkovaných" dílů - rám, vana, nápravy, agregát, nastříkáno ještě ve fabrice pro NAVY, MARINES nebo USAF modrou barvou. Veškerý pozinkovaný spojovací materiál těchto uzlů, maznice atd., má jako první vrstvu modrou! Dodatečně byly namontovány pravděpodobně až armádou olivové díly provedení ,,C". Případně byly dodatečně vyměněny - zřejmě poškozené - modrá kapota a maska za díly olivové. Spojovací materiál s první modrou vrstvou k těmto vyměněným dílům u nich zůstal. Přední blatníky, které byly olivové a pak modré, mohli za poškozené měnit ještě námořníci za ND , které byly z fabriky původně olivové.

82AB - 2B501     E22

Snažil jsem se dát WILDU do markingu roty E,  501. výsadkového pluku,  82 vzdušné výsadkové divize U.S.ARMY 

 

2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
<strong>V mládí modelář ...</strong>
V mládí modelář ...
10.jpg
11.jpg
<p><strong></strong></p>
13.JPG
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one